به گزارش واشنگتن پست، نيروي دريايي آمريکا براي مبارزه با دزدان دريايي سومالي، اينترنت را با بازي شبيه ساز آنلاين، تبديل به توپخانه اي سنگين کرده است.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، واشنگتن پست خبر داد که نيروي دريايي ايالات متحده براي مبارزه با دزدان دريايي سومالي، اينترنت را تبديل به توپخانه سنگين کرده است.
در ماه جاري، دفتر تحقيقات نيروي دريايي، طي يک پروژه تحت عنوان "MMOWGLI" اولين بازي جنگ نظامي آنلاين را آشکارا در انظار عمومي انجام خواهد داد؛ و هزاران کاربر در مقابل کامپيوترهاي خود، چالش‌هاي امنيت دريايي را مشاهده مي کنند.
از طريق شبيه سازي مجازي و ابزار رسانه‌هاي اجتماعي محبوب در توييتر و فيس بوک، کاربران براي پاسخ به يک سري از سناريو ها در هنگام ربوده شدن کشتي‌هاي خصوصي در سواحل سومالي، با هم کار خواهند کرد.
اين پروژه – با نام MMOWGLI (بازي جنگي آنلاين چندنفره توده‌اي از طريق اينترنت) – يک بازي ويدئويي آنلاين براي سياست‌هاي نادرست است.
برنامه نويسان مؤسسه، تاريخ راه اندازي را به تعويق انداختند تا مطمئن شوند که بازي داراي ظرفيت کافي است.

نوآوري و دفاع
بازي "MMOWGLI" که فاقد گرافيک بالاست، بازيکنان را به پيش بيني سناريوها وا مي‌دارد.
به عنوان مثال: "سه کشتي دزدان دريايي گروگان گيري جهاني را انجام مي‌دهند. روابط تيره چين و ايالات متحده به حد محدودي رسيده و هر دو کشور در اين منطقه کشتي دريايي دارند. کمک‌هاي انسان دوستانه براي کارگران و نصب قطعات، مسدود شده است. جهان در حال سرزنش کردن آمريکا براي غارت منابع آفريقا است".
تستر، رئيس دفتر نوآوري دفتر تحقيقات نيروي دريايي مي گويد: دفتر او بيشتر علاقه مند به ساخت يک فناوري است که بتواند براي تحقيق در تمامي سيستم عامل‌هاي نظامي که در مبارزه با دزدان دريايي پيشگام است، استفاده شود.
به گفته جيسون تستر، طراح بازي‌هاي کامپيوتري از مؤسسه براي آينده، در دور اول بازيکنان مجبور به ارائه پيشنهاد به توييتر، با 140 حرف هستند و به ايده‌هاي مورد علاقه خود راًي مي‌دهند، شبيه به تمايلي که در فيس بوک وجود دارد.
اينها همه بخشي از تلاش نيروي دريايي براي بهره‌برداري از مزاياي بازي‌هاي اينترنتي آنلاين است، که استراتژي فزاينده مورد علاقه از به کارگيري بازي در موقعيت‌هاي غير بازي براي نفوذ به رفتارهاي مردم براي رسيدن به نتايج مورد نظر است.
سال گذشته بانک جهاني يک بازي مجازي با نام EVOKE را ميزباني کرد که بر يک رمان گرافيک آنلاين متمرکز شده بود و شخصيت‌هاي آن بازيکنان را به تصور فجايع جهاني همانند قحطي در ژاپن وا مي‌داشت.
رابرت هاوکينز، متخصص ارشد آموزش و پرورش در بانک جهاني که به توسعه بازي‌ها کمک مي‌کند، گفت: 19324 نفر از بيش از 150 کشور جهان براي بازي ثبت نام کردند، 23500 وبلاگ نوشتند، 4700 عکس و 1500 ويدئو گرفتند.
رابرت هاوکينز همچنين گفت: "آنچه که ما مي‌خواستيم انجام دهيم الهام بخشي به مردم و آشنا کردن آنها با افکار ممکن است. "
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس